Tuesday, December 15, 2009

1001 cerita...

Salam...

Salam Maal Hijrah buat semua umat Islam di luar sana... jam di skrin menunjukkan tepat 10.40 mlm... alhamdulillah anak2 semua dah tido... sempat la aku memerah otak yg ketandusan idea sejak sekian lama... hrp2 diberi petunjuk dah hidayah dr Ilahi...

Lama betul aku bercuti... hampir 3 minggu kat kg... lepaskan rindu aku kat org2 kg... kebetulan dah lama x blk kg... bila dah ada peluang, mmg x lepaskan peluang... belasah cuti habis2an... syukur kepada Ilahi, kerana beri aku kelapangan dah kesihatan yg sempurna...

Demam Campak

Kisah demam campak aku sekuarga... bermula dengan hakim, pastu Huda dan Hubby, pastu aku plak yg kena... yg bernasib baik cuma hanis sorg jer... mmg penat jg la dok jg org sakit ni... tp nasib baik diorg kena skit je... yg teruknya aku la... penuh satu badan... makan masa jg nak sembuh... lebih kurang 2 minggu la... skrg ni parut masih kelihatan di mukaku... tp aku x kisah sgt... janji sihat dah ler... bab2 parut ni blh dihilangkan... cuma masa yg meentukan... hehe... janji org masih kenai aku lg... x de byk yg berubah... parut skit2 jer... manja2 gitu.. haha...

yg seronoknya bila sakit, hubby mula belajar msk... tu yg aku dok tgu2 tu... ada jg rasa simpati kat wife dia... masa tu tapak tgn aku penuh dgn cmpak... x blh nak pgg apa2 benda... sakit sgt... apa lg?... nak x nak, hubby kena masuk dapur la... dan aku terpaksala mkn apa yg dimasak oleh hubby... tp tekak aku blh jer... cuma tekak dia yg x thn... jemu ari2 asyik mkn sup dgn bakar je... 2 ari jer berthn.. pastu dia dah rembat nasi beriani... sabo jer la...

Balik kampung

Aku bertolak balik ke kg halaman pd 25 November jam 11.00mlm... w/pun campakku belum kecut, aku tetap bertekad utk pulang ke kg halaman... janji x demam... kuat skit nak jln jauh2... aku sampai umah aku jam 5.30 pg... mcm biasa lps sbyg subuh, terus tido sampai siang ari...

tujuan balik kg adalah sempena menyambut Hari Raya Aidiladha dan melaksanakan majlis perkahwinan adik aku... mmg penan skit la... kenduri kahwin tu ari raya kedua... masa raya pertama tu da sibuk dok rebus telur... ramaila sedara mara dan jiran tetangga yg dtg menolong... umahku riuh rendah dgn kanak2 serta anak2 sedara... klu yg x suka suasana yg bising, mmg x blh dok la umah aku tu... x tahu bila yg diamnye... asyik dgr bdk melalak... tu la sekali sekala bila jumpa semua adik beradik.. masing2 anak dah ramai.. kebetulan semuanya hampir sebaya... ada je benda yg nak direbut... tu yg blh jd bising tuh... kena sbr byk2 la... mudah2an bila besar nanti anak2 ni la akan membantu kita kelak...

Majlis Perkahwinan

Majlis perkahwinan adik aku berlangsung pada 28 November 2009... majlis berjalan dengan lancar... alhamdulillah, cuaca pun baik pd ari tu... panas sampai ke petang... x de hujan2... kali ni kenduri mak aku tempah katering jer... x de org kg dtg msk2... lg pun mmg x de org nak wat keje... tp ok jg la katering tu... makanan dia mmg sedap la... aku bg 5 bintang, mmg marveles... dia msk mmg sodap... cukup rasa.. mmg puas hati...

dan yg paling seronok ada org support aiskrim 3 tong... jgn salah faham... ni aiskrim buatan sendiri... bukan yg branded tuh... satu tong satu perisa... jd semua ada 3 perisa, jagung, coklat dan satu lg lupa plak... hikhik... maklum dah tua..tima kasih byk2 tu Mr Zuraidi and his wife... thn depan blh support lg...hehe... tua dan muda x lepaskan peluang menikmati aiskrim tu... my hubby la yg paling sibuk dok jual aiskrim pd ari kenduri tu... lenguh jg tgn dok cedok asikrim...

keesokkan arinya, hubbyku pulang ke Pontian... kebetulan coti dah hbs... kena masuk keje... tinggalla aku dan anak2 di kg... mmg enjoy la aku di kg... blh mkn apa yg aku nak mkn... dah lama aku x blk kg... mula la aku atur satu persatu... cucur udang, pasembor, mee udang, ikan bakar, nasi bersila, bihun sup... byk lg aih... x larat nak taip... klu sesapa yg teringin blh la pi jln2 kat pulau pinang... bukan pulau tau, cuma sebarng perai je... hehe...

aku sempat jg makan gedong cak... tpt lain mmg x de la... cuma di utara je... susah jg nak dpt kuih ni... aku dpt pun sepupu aku yg bg... mmg rezki aku la... klu nak citer bab mkn ni mmg x hbs la... aku stop dulu la... jam dah 11.26pm... mata dah nagntuk la... harap2 n3 ni dptla mengubat rindu sesapa yg dok usha blog ni... sekian...jumpa lg....

No comments:

Post a Comment