Wednesday, January 26, 2011

Hujan.... Satu Rahmat? atau Ujian?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Alhamdulillah pagi ni hujan turun membasahi bumi... aku mcm biasa bgn awal pagi utk menguruskan anak yg nak ke sekolah... bab urus anak mmg x de masalah.. cuma anak aku mmg kena urus dr A to Z... semuanya perlu bantuan.. mmg agak letih la.. dari kejut bangun tido sampai la dia siap pakai kasut sekolah.. yg dia wat sendiri cuma MANDI jer.. tu pun kena ketuk pintu bilik air jgk.. time mandi suka berangan.. lambat plak kuarnye.. klu x ketuk lagi la lambat...hehe

Lepas mandi nak kena lap, pakaikan baju n seluar... tali leher, tali pinggang.. stokin pun kdg2 kena sarungkan jgk... aaaiiii.. sabo jer la... ari ni agak kelam kabut sebab puteri yg kedua dah bgn tido.. so, x boleh fokus ke putera sulong tu... sambil uruskan Putera Sulong.. masih perlu monitor Puteri kecil ni... worklod agak tinggi di pagi2 ni..

Dah siap pakai stokin n kasut skolah, aku pon menghantar Putera Sulong ke skolah mcm biasa.. tapi kali ni ditemani Puteri Kecil... tambah plak hujan yg lebat... keter dah banyak di jalanan... uishh.. agak bedar nak drive dlm keadaan yg gelap dan hujan yg lebat... anak kecil di sebelah... mmg riso jer... dlm hati x putus doa minta segalanya berjalan lancar.. Alhmadulillah akhirnya sampai di pintu Gate Skolah..

Hakim turun dengan selamatnye.. aku terpaksa meninggalkan Puteri di dlm keter sbb hujan.. terpaksa hantar hakim sambil bawa beg sekolah yg berat tu... sampai separuh jalan, ALAMAK!!.. duit belanja belum bagi... macam mana boleh lupa ni?.. terpaksa la bergegas ke kereta mencari duit... nasib baik ada duit kecik.. sbb dlm dompetku hanya ado note RM50... panic jgk la..hehe next time kena remind la.. x boleh LUPA lagi.. mmg kelam kabut di buatnye..

Aku parking betul2 depan pintu masuk sekolah tu.. sampai jer pak guard suh parking kat situ sbb hujan... disebabkan insiden tu, maka bersusun la keter kat belakang keter aku... masing2 menunggu giliran nak turunkan anak utk ke sekolah.. Aku minta maaf banyak2 la kepada ibubapa yg terpaksa menunggu agak lama tadi... x terduga benda ni nak jadi... dan terima kasih jgk ke Pak Guard yg memberi kerjasama...

Selepas dah bagi duit belanja, aku pon drive pulang ke rumah.. Alhamdulillah selamat sampai walaupun agak debar memandu dlm keadaan gelap dan hujan... Syukur,semuanya dah selamat... Bila direnungkan, Allah uji sket jer pagi ni dgn HUJAN.. semua urusan, udah kelam kabut.. klu duga yg LEBIH BERAT, mcm mana ye?.. Moga Allah beri petunjuk dan tabahkan hati hambamu yang lemah ini... Ameen..

Sekian,

It's My Life...

No comments:

Post a Comment