Thursday, February 11, 2010

Kasih seorang kakak...




Salam...


Kasih seorang kakak... kakaknya bernama Hanis Awfa dan adiknya bernama Huda Lutfya... ikuti kisah di bawah ni...

(sedang aku mengambil wudhuk dibilik air) Hanis bertanya...

Hanis : Huda iya (Huda Lutfya) mana? Huda iya mana?
Aku : x tahu...
Hanis : huda iya mana? Umah cik wan?
Aku : Ha ah.. umah cik wan..

Dgn muka blur dia terus berlari ke bilik belakang utk mencari adiknya...

Hanis : huda iya x dak... huda iya mana? ( sambil mencari adiknye di dalam buai)

Aku masuk di dlm bilik utk tunaikan solat Asar... Si kakak pun mengikutku ke bilik spt biasa...sambil berkata Huda x dak...

Bila toleh ke katil, dia ternampak adiknye sedang nyenyak tido dibuai mimpi...

Hanis : Eh! huda iya... hahaha... huda iya... ( sukanye kakak bila adik yg dicari sudah ditemui)




Aku hanya tersenyum melihat gelagatnye...

Aku : jgn kacau adik, adik tido... mama nak sbyg..
Hanis : duduk sini ye...
Aku : ha ah.. (sambil menganggukkan kepala)

Itulah kisahku dan anak2ku... betapa kasihnya kakak kepada adiknye...mudah2an kasih sayang ini berkekalan ke akhir hayat...



Sekian,

It's My Life...

No comments:

Post a Comment